Interpretarea gresita a Scripturii

Interpretarea gresita a Scripturii
Adunarea bazata pe (Torah) Invatatura lui Yahveh - Poruncile si Randuiala data de Yahveh,(Elohim) Atotputernicul, putem sa intelegem foarte multe lucruri din aceasta invatatura. Pentru aceasta trebuie sa ne deschidem inimile si sa fim umili prin numele lui Yahshuah HaMashiah, care este numele lui corect, numele in care, Cel Atotputernic ne va da intelepciune.

Foarte multa lume spune ca, Vechiul Legamant nu mai este valabil, dar Scriptura demonstreaza ca (Torah) Invatatura lui Yahveh este vesnica si pentru totdeauna!

Biblia – (Tanach) spune la Romani 6 :14-15. Ce urmeaza de aici ? Sa pacatuim pentru ca nu mai suntem sub Lege ci sub Har ? Nicidecum !

Deci,vedem ca Scriptura este foarte clara, in acest aspect. Aici cuvantul Lege pe care d-voastra il cititi nu se refera la Legea din Torah ! Se refera la Legea Pacatului! Sa vedem ce spune Traditia Crestina, si care este adevarata intelegere a cuvantului, lui Yahveh Atotputernicul nostru.

Trebuie sa facem trei lucruri:
1 - Sa vedem ce spune Traditia Crestina ?
2 - Sa vedem si sa invatam cu adevarat care este invatatura corecta ?
3 - Sa luam ce este bun si sa intiparim in inima si cugetul nostru !

Deci, ce spune Traditia Crestina ?
Spune : Vedeti, deja nu mai suntem sub Lege, ci suntem sub Har ! Numai avem nevoie de fapte (practica-implinii) , e destul sa credem !

Dar oare este asa cum spune Traditia Crestina ? Sa vedem care este intelegerea corecta a acestor versete din biblie !

In Romani 7:25 spune : . Mulţumiri fie aduse lui יהוה Yahweh (YAUE), prin יהושע Yahshuah (Yașua) haMaşiyah, Stăpînul nostru!… Astfel dar, cu mintea, eu slujesc Legii lui יהוה Yahweh (YAUE); dar cu firea pămîntească slujesc legii păcatului.

Aici cuvantul Lege se traduce asa cum este Lege, pentru ca este Legea Pacatului, nu legea Scripturii, (Torah). Shaul (Pavel) se refera ca nu mai este sub legea pacatului ci sub legea lui Yahweh (Torah-Invatatura lui Yahweh).

In Romani 8:2 spune : În adevăr, Legea Duhului de viaţă în haMaşiyah יהושע (Yașua) m-a izbăvit de legea păcatului şi a morţii.

...acest verset, este cel mai greu inteles din toata Scriptura, mai ales pentru cei care se considera Crestini. Dar, d-voastra cititorii, acum,o sa intelegeti foarte clar ca aici Shaul (Pavel) nu se refera la Legea lui Yahweh ci la Legea Pacatului .

Shaul (Pavel) , dupa cum stim, s-a nascut din nou, deja nu mai statea sub legea pacatului, atunci sa vedem din nou ce spune versetul din traducerea Crestina si ce vrea cu adevarat sa spuna legea lui Yahveh ?

Sa mergem din nou la Romani 6 :14-15 : Căci păcatul nu va mai stăpîni asupra voastră, pentru că nu mai lucraţi pentru păcat călcînd Legea, Dar aţi primit har.

Harul nu îndreptăţeşte păcatul
Trebuie dar sa stim, ca tot timpul a existat HAR, Si in vechiul Legamant si in Legamantul Reinoit.

Vedem din nou versetul 15: ... Ce urmează de aici ? Să păcătuim pentru că nu mai facem lucru Legii, ci am primit har ? Nicidecum. Care LEGE ?.. Raspuns : Legea Pacatului ! Ci sub HAR-Darul-Cunostinta ! La ce lege se referea Rabi Shaul (Pavel) ?

Haideti sa citim din nou in Romani 7:25 : . Mulţumiri fie aduse lui יהוה Yahweh (YAUE), prin יהושע Yahshuah (Yașua) haMaşiyah, Stăpînul nostru!… Astfel dar, cu mintea, eu slujesc Legii lui יהוה Yahweh (YAUE); dar cu firea pămîntească slujesc legii păcatului.

Rabi Shaul (Pavel) nici o data nu a spus ca nu mai suntem sub legea lui Yahweh, sub Invatatura lui Yahweh (Torah) si ca suntem sub har ! Nu! Niciodata !

El vrea sa spuna : Ca orice om, care se naste din nou , deci, o sa mai ramana sub legea pacatului, dar harul ramane! Harul tot timpul a exista incepand de la primul om de la Adam!

In Romani 8:2 spune : În adevăr, Legea Duhului de viaţă în haMaşiyah יהושע (Yașua) m-a izbăvit de legea păcatului şi a morţii.

Care Lege? A Duhului de viata in Yahshuah HaMashiah m-a izbavit...de ce ? De Legea pacatului si a mortii !

Acum ....sa mergem la un alt verset Romani 10 :4 : În haMaşiyah se sfîrşește blestemul Legii, pentru oricine crede în El ? să poată căpăta neprihănirea ?

Aici cuvantul Lege este (Torah), Cuvantul lui Yahveh, nu ca in Romani 6 :14, deci, traducerea este (Torah) Instructiunea lui Yahveh pentru popor.

Caci, sfarsitul Legii este HaMashiah, pentru oricine crede in El si nu pacatuieste, nu este sub blestem, si prin respectarea legii capata neprihanirea.

Sa vedem ce spune traducerea crestina: …. Vedeti , sfarsitul Legii lui Yahveh a ajuns la capat cu Yahshuah ? Deci,ce vrea sa spuna Crestinismul, ca acuma, nu mai trebuie sa urmam legea lui Yahveh, (Torah)-Invatatura lui Yahveh .

Dar, haideti sa vedem ce vrea sa insemne acest verset : Scopul si obiectivul este Yahshuah HaMashiah, pentru a urma (Torah) Cuvantul lui Yahveh, pentru ca scopul Legii este Mashiah, obiectivul celor care cred in cuvantul lui Yahveh!

Sa revizuim si Psalmul 19:7 : Legea lui יהוה Yahweh (YAUE) este desăvîrşită şi înviorează sufletul; Mărturia lui יהוה Yahweh (YAUE) este adevărată şi dă înţelepciune celui neştiutor.

Legea lui Yahveh este desavarsita....!

Atunci, perfectul nu are nevoie de nici o schimbare !!! ce este deja perfect, Yahshuah HaMashiah nu a venit sa stearga ce era deja perfect, pentru ca El e perfect….pentru ca Cuvantul lui Yahveh (Torah) este perfect…legea Lui Yahveh este perfecta !!! Deci,repet, tot ce este perfect nu are nevoie de schimbare !

Continuam cu psalmul 119 :44: Voi păzi Legea Ta necurmat, totdeauna şi pe vecie.! Ce frumos ! Asta inseamna ca , legea lui Yahveh este pentru todeauna. Shabbat este pentru todeauna, Sarbatorile ( Shabbatele) Lui Yahveh sunt pentru todeauna, pentru ca sunt perfecte!

Daca nu ar fi asa , daca Yahshuah ar fii sfarsitul Legii, atunci ar insemna ca : Pot sa omor ? Sa pacatuiesc trupeste ?.... Sigur ca nu !

Daca se intelege bine Scriptura, am putea merge din nou la Romani 10 :4 unde scrie asa: În haMaşiyah se sfîrşește blestemul Legii, pentru oricine crede în El ? să poată căpăta neprihănirea ?

Daca am intelege ca s-a terminat Legea aicea, in acest verset, atunci am putea pacatuii ?

Sa citim cu o mai mare atentie Romani 10 :4 :...pentru ca Sfarsitul (obiectivul) legii…. este in Yahshuah , pentru oricine crede in El.

Daca noi am traduce asa cum este scris, atunci fiecare ar putea spune ca a luat sfarsit cuvantul lui Yahveh, in care spune : Sa nu furi, sa nu ucizi, sa nu preacurvesti,...atunci, am putea face aceste pacate? Nu! Sigur ca nu! Atunci, ar fii o mare greseala !

Sa mergem la Ioan 15:15, unde scrie : Nu vă mai numesc robi, pentru că robul nu ştie ce face Săpînul său; ci v-am numit prieteni, pentru că v-am făcut cunoscut tot ce am de la Tatăl Meu.
Yashuah spune : sunt legile, sunt poruncile lui Yahveh, atunci (Torah) -Legea lui Yahveh nu s-a sfarsit, este vesnica! E pentru totdeauna!

Problema este ca, s-a dat o intelegere REA a acestei traduceri si s-a confundat cuvantul SFARSIT cu sfarsitul LEGII ! Obiectivul ca sa vina Yahshuah era ca sa vina si sa implineasca LEGEA scrisa !

Sa mergem la un alt verset care s-a inteles ,iarasi gresit Coloseni 2:13,14 : Pe voi, care eraţi morţi în greşelile voastre şi în firea voastră pămîntească netăiată împrejur, יהוה Yahweh (YAUE) v-a adus la viaţă împreună cu El, după ce ne-a iertat toate greşelile. Înscrisul dogmelor poruncite împotriva noastră, a fost nimicit prin lemnul răstigniri.

Sa vedem ce spune traducerea Crestina: Aici, vrea sa zica, ca Yahshuah a pus Legea pe cruce ...Dar nu se refera la asta ! Yashua nu a pus (Torah)Invatatura lui Yahveh pe cruce, in nici un caz nu a pus Legea pe cruce , asta ar fii imposibil !

Sa intelegem corect, ca cea ce a pus pe lemn este datoria noastra … pacatele noastre ...greselile noastre!!! Shalom !!!

Comentarii

  1. Acolo unde în Bibliile creștine este scris ”Legea - Lege”, în Scripturile ebraice (în Tanakh), scrie ”Torah” (Legea dată lui Moise)!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristos sfîrșitul Legii? dar cine este Cristos? Sigur că nu Mîntuitorul ,pentru că în Cristos nu este Mîntuire...este doar amăgirea introdusă de haȘatan pentru a depărta oameni de Adevăr -Torah.În rom 2 v 20 .Șaul spune că...În Lege-Tora ai DREPTARUL cunoștinței depline a Adevărului...Păi de ce a trebuit să fie înlăturată Legea-Torah? ca să nu mai poată avea oameni cunoștința deplină a Adevărului?.Da acesta a fost scopul Deavolului de a ținea omenirea (religioși) în întuneric. pentru că Legea -Torah este LUmina popoarelor isaiah 51 v 4. Deci cei ce nu au Lumina=Torah sînt în întuneric chiar dacă au biblia în mînă și prorocesc.
    Legea Duhului de viață! cine este acest Duh de Viață și care este Legea lui? 1 cor 15 v 45 .Yahweh este Duhul 2 cor 3 v 17
    El este însăși Viața...ioan 6 v 63 .Cuvintele pe care vi le-am spus EU sînt DUH și VIAȚĂ...Torah are Cuvintele lui Yahweh auzite pe Sinai și scrise pe Tablele Legămîntului deci Torah este Duh și Viață.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sigur ca da, Mashiah este scopul,obiectivul Legi!
    Dar,cum se face ca ,asa numita Traditia Crestina,confirma cu fehementa ca Yashuah a pus pe lemn (cruce) Legea,si acum suntem sub HAR!
    Nu poate fi posibil una ca aceasta,pentru ca asa cum este scris in Tora,harul nu a lipsit nici o data ,este de la Adam incoace,harul este MILA si MILA inca mai exista!
    Dar cand ,aceasta MILA -HARUL se va lua de la neamuri si se va da Poporului Sfant ( in poporul sfant ,sunt inclusi toti care s-au alaturat lui Israel),deci ,atunci cand se vor revarsa binecuvantarile ceresti peste Israel,se vor revarsa si peste toate familiile pamantului care-l vor binecuvanta pe Israel!
    Un alt exemplu, de interpretare rea este si Efeseni cap.2:14-15 unde scrie:,,Caci El,este pacea noastra,care din doi a facut unul,si a surpat zidul de la mijloc care-i despartea,si in trupul Lui,a inlaturat vrajmasia dintre ei,LEGEA PORUNCILOR,in oranduirile ei,ca sa faca pe cei doi sa fie in El insusi un singur om nou,facand astfel pace...''Majoritatea denominatiuinilor ,numite crestine ,datorita acestor versete ,spun ca Yashua a sters Legea-Tora,pentru ca sa ne introduca in HAR.
    Deci,cum este posibil ca aceasta traducere sa fie interpretata ,atat de rau?
    Sau, a sters LEGEA ca sa ne introduca in Har?
    Dar,atunci,care este intelegerea corecta a acestor versete?
    Poruncile Legi,spune ca ,in randuielile extra biblice,traditional rabinice si nu ale Celui Sfant.
    De exemplu, in Shabat nu se poate vinde sau cumpara in oranduirile Lui Yahveh.
    Nu avem voie sa aprindem focul.
    Ce vrea sa spuna aceasta?
    Vrea sa spuna ca femeia nu are voie sa faca de mancare.
    Dar rabinii au facut tot mai multe porunci in oranduirile lor.
    Si asta a fost ce a venit sa stearga Yashua,randuielile extra biblice ,traditional rabinice,nu Tora nu Legea!
    ..................

    Anonim,ai dreptate cu privire la prorocii care prorocesc cu biblia in mana,ei au Tora dar prorocesc impotriva ei si impotriva lor insisi,pentru ca Tora este lumina neamurilor si invatatura dreapta si curata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dumnezeu lucrează în mod minunat ! Eu una nu ştiu prea multe, dar TOT ceea ce ştiu, ştiu de lua bunul Dumnezeu ! Iar EL mi-a arătat că trebuie să respect ziua de odihnă, SÂMBĂTA !!! De nenumărate ori mi-a arătat explicit acest lucru, era şi să îmi moară fiica de 14 anişori în mâinile mele, sub ochii mei, căci îi spălăm părul ei foarte lung vineri seara, după oua 20, iarna. Se făcuse la faţă albă că o coală de hârtie, şi devenise maron-cenuşie în jurul buzelor ! Şi m-am întrebat atunci, oare CE fusese în capul meu că să fac ceea ce făceam în Shabbat !? Ei bine, a doua zi, Sâmbătă dimineaţa m-am întâlnit la biserică cu o soră în credinţă, pe care nu o mai văzusem din vară (de peste 6 lunii), care obişnuiasă împartă ziare ale super marketurilor la căsuţele poştale ale oamenilor, în fiecare Sâmbătă. Şi atunci am realizat de ce îngăduise Domnul că să păcătuiesc în seara din'ainte - pentru a-i spune şi acestei surori, că să se lase de acel job !!! Desigur, în urma cu peste 6 luni, când o cunoscusem, mă sculasem de dimineaţă cu o durere foarte curioasă de coloană. Îmi simţeam practic FIECARE VERTEBRĂ, ceea ce nu mi se mai întâmplase până atunci şi nici după acea... Ori, în acea dimineaţă am simţit nevoia, dar şi teama, de a o ajuta ca să îşi termine mai repede jobul de a distribui acele ziare pentru a fi şi ea prezentă în acea seară, din nou, la întâlnirea de la biserică..., venea cineva... Vedeţi CÂT DE EXPLICIT este Adonay? Mai ales când e vorba despre Shabbat. MOARE cel ce NU respectă ziua Sa cea sfântă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru d-na anonima care a scris in data de Anonim 30 mai 2013, 19:22.
      Draga mea,un sentiment de frica te tulbura,Shabatul este o zi de repaos si de bucurie.
      Insa,a face din spalarea capului o tragedie in ziua shabatului,este o confuzie.
      Da...daca ai copii mai mari,acestia se pot spala si singuri,si daca este posibil inainte de a intra in shabat,dar cu cei mai mititei lucrurile se schimba.
      Nu trebuie sa fie asa.
      De exemplu ,o mama care are copilasi micuti (bebelusi ) care sigur,se murdaresc,este necesara schimbarea scutecelor,spalarea,este cu neputinta sa-i tii murdari o zii intraga de shabat...nu?
      Sau,copilasi micuti de 2 sau 3 ani ...acestia isi mai toarna supa in cap sau se murdaresc pe hainute...ce facem ,noi mamele...ii lasam asa, pana dupa asfintit?
      Cu siguranta ca nu!
      Shabatul nu ne opreste pe noi mamele sa imbaiem copilasii daca s-au murdarit,putem sa ii spalam linistite.
      Nu trebuie sa faci o tragedie din asta ,pentru ca invinovatindu-te singura,te pedepsesti singura si sentimentul de frica te urmareste pas cu pas si frica atrage dupa ea pedeapsa,nu de asta ai nevoie ,ci de o buna intelere a lucrurilor,clare cu privire la Shabat.
      Shabatul,elibereaza nu constrange,este pentru odihna mintii si a trupului.
      Ma poti contacta ,daca doresti pe blogul meu,gasesti adresa mea.
      Cu speranta ca ti-am fost de ajutor,cu multumire Lavi.

      Ștergere
  5. În adevăr Șabat-ul este una din poruncile care trebue respectată cu toată atenția la fel ca și celelante Porunci. YHWH a dat Poruncile lui ca să fie păzite cu sfințenie-Toate poruncile ,Inclus Sărbătorile Lui 23 lev. dar de la a confunda pe Creator YHWH cu -domnul-zeu=dumnezeu este cale lungă.YHWH este numele Creatorului,..zeus este șeful=domnul zeilor ori domnul zeu,ceia ce în biblia translatată de Cornilescu și alți este d-zeu= un Idol la care creștinii ise închină fără să facă deosebire.Deosebirea între lucruri o pot face numai cei ce cunosc cu adevărat Torah.rom 2 v 18. Așa că a cunoaște cu adevărat Torah este să-l cunoști pe autorul Ei.,deci YHWH.Desigur YHWH dă ploaie și beste cei răi și peste cei buni ..EL face bine la toți ,dar nu toți sînt Mîntuiți. Mîntuiții sînt cei ce cheană Numele Lui YHWH.Yoil 2 v32. Titlul D-Zeu sau domnul nu pot Mîntui că nu este Mîntuire în aceste titluri . Este un singur NUme unde se găsește Mîntuire și acesta este Numele mai presus de orice nume ..Acest Nume este Yahweh-Mîntuitorul = Yah-Șuah. Yah este prescurtarea lui YHWH și Șuah este =Mîntuitor Ysaia 43 v11. Eu sînt YHWH și afară de mine nu este nici un Mîntuitor.

    RăspundețiȘtergere
  6. YHVH are Shabbath-ul Lui, rinduit de El, la "vremea hotarita" de El, zi de odihna pe care credinciosii dumnezeilor neamurilor il respecta in diferite zile ale saptaminii planetare, Vinerea, Simbata s-au Duminica la alegerea facuta dupa tipul de calendar utilizat.
    -Vinerea o tin toti mulsumanii, intrucit provenienta calendarului lor este din vremuri stravechi, unde periodicul lor de 7(sapte)zile incepea cu ziua lui Saturn, alias Simbata de astazi, care intre timp si-a schimbat pozitia din lider prim in ultima zi a periodicului la crestini.
    De aceia, pina astazi mulsumanii tin ziua de Vineri ca zi de odihna, pentru ca dupa vechiul calendar sumero/babilonian, aceasta era a saptea zi.
    Simbata si Duminica sunt revindecate de crestini si iudaizanti, intrucit satan a comis un dublu fals prin Constantin in 321 la Niceia.
    Shabbath-ul lui YHVH, este stabilit in cadrul "ciclului lunar" de mersul acestui astru pe traiectoria sa, ciclu ce a primit si denumirea perioadei de timp in care se consuma.
    Salom.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim poate ne dai si Porunca din Scriptura referitoare la Shabbatul Lunar, si cateva exemple din Doctrina pe care o propovaduiesti la acele zile fixe de Shabbat ( 7-14-21-28) --- Nu ti se pare ca vorbesti impotriva Creatiei !

    RăspundețiȘtergere
  8. Am amintit de 8,15,22 si 29 si nu de 7,14,21 si 28.
    Pentru ca nu este studiat cu atentie cap.1 din Facerea si pentru gindirea teologica deviata si mostenita de la inaintasii nostri paginizati intre timp, credem asa cum credem acum.
    Ai spus bine de "saptamina Creatiei", pentru ca in 7(sapte) zile a fost facuta lucrarea.
    Dar eu vad ca in orice editie a Bibliei scrie negru pe alb, ca a fost terminat totul in "ziua a saptea" (a lunii intiia bineinteles, daca atasezi si perioada ce s-a consumat din versetul 1) si tot in ziua a saptea S-a odihnit Cel Prea Inalt.

    Eu inteleg ca "cerurile si pamintul" (si celalte planete si stele)au fost create inainte de ziua intiia, aceasta socotind a fi prima zi a lunii intiia.
    Apoi a urmat ziua intiia a "saptaminii Creatiei" cind a fost tocmita lumina......., iar ziua a sasea a Creatiei, fiind ziua a saptea din Geneza 2:1 cind a fost sfirsita lucrarea.
    Aici, acel joc de cuvinte creaza confuzia crestinatatii si nu numai, caci ziua a saptea a lunii este ziua a sasea a Creatiei, iar ziua a-8-a a lunii este prima zi de odihna din primul periodic de 7(sapte) zile.
    Salom.

    RăspundețiȘtergere
  9. TU Teo..CREZI ori Înțelegi...ok ! este credința ta și înțelegerea ta ,dacă este cu adevărat și n-ai copiato din sursa Filonică (a filozofului Filo-Yudeul)...Chiar dacă ai avea dreptate cu versetul 1 din Bereshith(genesa) Totuși nu-i nici un indiciu Scriptural că trebue să urmărim fazele luni pentru a stabili Șabat-ul...Nu este nici un joc de cuvinte Creația sa sfîrșit exact la sfîrșitul zilei a 6.a ..în a 7 a zi YHWH sa odihnit..așa scrie în scriptura pe care o citesc eu.
    Cînd mai vi cu argumente vină și cu ceva versete temeinice ,nu doar aruncate așa ca să dai praf în ochii cuiva
    Șabatul lunar este o doctrină a demoniloe ...pocăește-te

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim31 mai 2013, 19:16, catre
      Anonim31 mai 2013, 20:48

      Dragul meu Anonim, tin sa-ti marturisesc cu mina pe inima ca eu nu sunt Teo.
      Poate ca tu cunosti vreun usier Teo si care semneaza tot anonim, dar afla ca nu numai acel Teo crede ca in Tora de care faci uz si tu, scrie negru pe alb despre un calendar stabilit de Yahuah.

      Daca despre ziua intiia a Praznicului Azimilor din 15 Abib/Nisan care cade an de an in ziua a saptea a calendarului Creatorului, care bineinteles ca este zi de Shabbath, crestinii la unison sustin ca in anul rastignirii s-a intimplat de a cazut in Shabbath (nu Simbata, caci ziua lui Saturn=Satyrdei pe atunci era inca ziua intiia a periodicului sumero/babilonian, pe care romanii nu-l impusese total, intrucit trecuse cam 76 de ani de la introducerea calendarului Iulian, care a fost mai intii cu lunile impartite pe perioade de opt zile), ceia ce nu este adevarat, intrucit conform "calendarului Templului" 15 Abib/Nisan, obligatoriu cadea si ar trebui sa cada in ziua a sptea, zi de Sabbath.

      Atunci, te invit si pe tine la studiu, cercetarea cu atentie a capitolelor 8 si 9 din Evanghelia dupa Ioan, unde evenimentele au loc in luna a saptea Tisrei, de sarbatoarea Coprturilor si vei descoperi cu stupoare ca zilele de 15, prima zi a sarbatorii Corturilor si ziua a opta (dar sarbatoarea tinea numai 7 zile)au fost zile de Shabbath si.....nu era in anul rastignirii.
      Deci, ca si in 2Cronici, cap.7 cind Solomon a sfintit Templul, ziua intiia si a opta, respectiv 15 si 22 Tisrei au fost zile de Shabbath.
      Asa ca, cauta tu si armonizeaza actualul calendar, cu cel din Biblie.
      Salom.

      Ștergere
  10. Am Înțeles tu nu ești Teo-dorescu,scuze pentru confuzie zic eu ...Dar doctrina seamănă ca două picături de apă.Deci pentru tine Versetul 1 din Bereshith(genesa) este lună nouă ?Și de fapt ceia ce e numit de Scripturi ziua a4a nu prea e ziua a4a ci de fapt ar fi Șabat,și că Șabat-ul relatat ca ziua a7 a ,de fapt ...n-ar fi ziua a 7 și zi de Șabat,de acord că multe chiar majoritatea biblielor sînt corupte , Eu nu cites în biblie ci în Sacred Scriptures,...Aceste scripturi care le cites sînt diferite de bibliile creștine și mesianice ...dar surprinzător aici ziua a 4 a e tot zi de lucru ...și zi de Șabat este ziua a7 a ..chiar dacă Filo spune cu totul alceva dar cînd un orb cîlăuzește un alt orb...

    RăspundețiȘtergere
  11. Dragul meu, jignirile sunt de prisos.
    Dar ma rog, tu poti sa faci uz de ele in continuare.
    Din mesajul tau, nu am inteles nimic, aici chiar ca m-ai intrecut cu mult in prezentarea problemei.
    Nu vrei sa fii sincer si sa-mi redai din "manuscrisul tau secret", versetul acesta: Beresit/Geneza 2:2pp. In ziua a saptea Dumnezeu Si-a sfirsit lucrarea pe care o facuse;

    La Yahuah, totul este ordine si daca atunci, in Beresit a stabilit si timpul/calendarul, dind start ceasornicului de pe Cer, ceasornic compus din soare, luna si stele, sigur nu a lasat in afara acestui timp perioada dinainte de Beresit 1:2 Pamintul era...............

    Nu stiu cit a stat pamintul pustiu si gol, dar si acea perioada a fost inregistrata de Ziditor.

    Biblia mea vorbeste despre "zi/ziua" in mai multe feluri: zi = partea de timp luminata de soare; zi = partea de timp ce insumeaza o seara + o dimineata; zi = o perioada de timp de mai multe zile (ziua Domnului).

    Toate astea sigur le stii si stii si mai mult de atit si ti-am spus ca eu cred ca, daca pamintul si cerurile au fost create inaintea primei zile a primei perioade de 7 (sapte) zile, odata cu el au fost create si celalte corpuri ceresti din "sistemul solar", respectiv soarele, luna, stelele (la stele intrind si celalte planete pe care noi si acum le percepem ca niste stele vizibile).
    Asa ca luna noua a fost inaintea zilei intiia si totodata a fost si prima zi a primei luni Abib, a primului an terestru masurabil.
    Dupa prima zi a primei luni, a inceput imediat din a doua zi, prima zi din cele sase in care Cel Prea Inalt a intocmit cum sctie in Carte.
    Si daca versetul 1 din 1 Beresit a fost un timp in care Yahuah a facut ceva (si a facut cerurile si pamintul), atunci calculul este simplu; in ziua a saptea, a primei luni Abib, Cel Prea Inalt Si-a sfirsit lucrarea; iar in ziua a saptea (dupa cele sase care a inceput cu "Lumina") S-a odihnit.
    Deci ziua a opta a lunii, a fost primul Shabbath, restul decurgind normal.
    Asa cum perioada de sapte zile a fost rinduita la Creatiune, tot la fel a fost rinduita si ziua de luna noua la inceputul fiecarei luni si insusi perioada de timp ce-si trage numele de la astrul noptii, "Luna".

    Si intrucit Biblia ne confirma ca 15 Abib, prima zi din Praznicul Azimilor cade in zi de Shabbath (vezi Evangheliile), foarte simplu constatam ca si zilele de 22 si 29 Abib sunt zile de Shabbath.
    Apoi, in Exodul 16 ni se confirma ca ziua de 22 a lunii a fost zi de Shabbath, la o verificare simpla, rezulta ca celalte Shabbathe au cazut in zilele de 15,8 si 29.
    Apoi, daca nu esti pornit pe impotrivire, din studiu capitolelor 7,8 si 9 din Evanghelia dupa Ioan ziua de 15 Tisrei, prima zi a sarbatorii Corturilor/Colibelor, care in zi de Shabbath, iar ziua a saptea cade in ziua a sasea/ziua pregatirii.
    De aceia Corturile tineu 7(sapte) zile, dar "ziua de sarbatoare cu sdunare sfinta" era in ziua a opta, adica pe 22 Tisrei in zi de Shabbath.
    Sa fii binecuvintat.

    Isaia 51:4..............................Caci din Mine va iesi Legea si voi pune Legea Mea lumina popoarelor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ai halucinați omule trezeștete ...cum citești in biblia ta cornilescu? la Luka 22 v 7 ..? Deci după biblia ta coruptă în acordanță cu acest versț Era deja Ziua praznicului Azimilor ,deci Sărbatoare (Șabat) și I-sus atrimis să pregătească Paștele ...Give me a break... Mai lasămă cu teori filonice despre ziua satanică ..pe care ați înălțat-o la rand de Zi binecuvîntată ...rușine .Olah a arătat corect la subectul Șabat despre acest calendar fals ,care nu are suport că nu-l susțin scripturile O! și pentru că tot mai întrebat ...de unde citesc eu traducerea ...îți recomand Halleluyah Scriptures sau dacă nu poți pune mîna pe un din ele atunci the Scriptures ..sau dacă-ți face placerea Scriptura Adevărului care acum e și în romanește....Și un alt lucru mai verifică această ideologie fără ceva preconceput ..am fost tentat și eu de ea ...Dar e falsă Scriptural Falsă

    RăspundețiȘtergere
  13. Dragul meu, acesta este nivelul la care am ajuns eu in acest moment. Tu care te bati cu caramida in piept, nu ar trebui sa te comporti asa, vorbind asa.
    In editia Cornilescu de care zici, versetul indicat de tine suna asa: "Ziua praznicului Azimilor, in care trebuia jertfit Pastele, a venit".

    Dupa cum inteleg eu profanul, 14 Nisan este ziua de Pesah si aceasta zi dupa cele trei evanghelii sinoptice, dupa calendarul evreesc cadea in fiecare an in "ziua a-6-a a saptaminii.
    Apoi, pe 15 Nisan/Abib, haMasyah Yahu'Suah, a stat in mormintul lui Iosif, iar femeile s-au "odihnit dupa Lege", deci era "ziua a-7-a a saptaminii, Shabbath", dar si "ziua intiia a praznicului Azimilor".
    Asa ca nu te grabi sa tragi concluzii pripite si sa spui ca eu am zis, ceia ce de fapt zici tu.

    "Voi sunteti *fii ai luminii*" si trebuie sa reflectati lumina primita si "celor din intuneric" si sa suportati dialogul.
    Daca "sarea" isi pierde gustul, nu va fi ea aruncata!
    Asa ca fii bun cu mine ca si eu caut Adevarul si probabil ca nici tu nu ai fost atit de intelept la inceput.
    Salom.

    RăspundețiȘtergere
  14. Binențeles că după calendarul tău corupt lunar ...Sarbatoarea poruncită cade pe a6 zi în fiecare an.Prietene 14 abbib nu e SARBATOARE...nu e sărbătoare.înțelegi Sarbatoarea poruncită este ziua 15 Abbib.exod 12 v14 .14 abbib este zi de pregătire a pesach-ului..probabil că nu ști prietene ce este pesach? ..Oricum pesach nu e ce spune lexiconul ,ci ce spune Scriptura
    Binențeles tradiționaliști au copiat pe evreii corupți (mesianici)și interpretează după tradiția moștenită.
    Legea dată de YHWH-YHVH este ceia ce citim în exod 12 v 1-21
    Ia aminte la asta e ce a poruncit YHWH . Pesach este Iedul sau melul junghiat în ziua de 14 abbib între cele două seri și fript la foc și mîncat după apusul zilei a 14 începutul zilei a 15 abbib cu verdețuri amare șă azime ..deci Miel-ied ,azime verdețuri amare asta e pesach nu ziua ..ziua nu este pesach e o nebunie să spui că ziua e pesach și că e poruncă să fie observată ..Pentru că nu se respectă Scripturile și se eaq în calcul filozofia umană de aceia sînt toți ca într-o nebunie .Fii luminii sînt cei ce urmează lumina isaia 51 v 4.
    Despre dialog ...îmi pare rău nu dialoghez cu luniști ..am mai spuso și o spun și acum ..am fost și eu temtat de această erezie ..dar slavă lui YHWH el ma păzit să nu cad pradă lunaticilor.
    Să fiu bun cu tine? ...pentru că cauți Adevărul ? ok! Caută-l căl vei găsi dacă-l vei căuta cu toată inima.Eu nu sînt bun ,bun e Yahweh...În adevăr n-am fost înțelept la început ...singurul înțelept este Yahweh...Așa prietene eu îți doresc așa cum spui să cauți că încă nu ai găsit Adevărul...Și dacă ești în planul Creatorului el îți va vace cunoscut Adevărul

    RăspundețiȘtergere
  15. TOT Sistemul iudaic levitic preotesc a fost pus de Moise langa Chivot Deut 31,24-26..Aceasta lege e Zapisul care a fost abolit la Golgota..nu mai e valabil..VALABIL PT TOATE Vesniciile este LEGEA MORALA (Aceea din Exod 20,1-17) pe care Moise a pus-o in Chivot ..Deut 10,4-5....Aceasta LEGE este Standardul la Judecata pt fiecare crestin de pe Pamant....Ea Legea este in Cer..in Templul LUI.Apoc 11,19.....unde Mare Preot este IiSUS si Mijloceste pt pacatosii pocaiti...1Tim 2,5...

    RăspundețiȘtergere
  16. Dumitru ce spui tu aici cu referințe luate ad loc ...se cunoaște e învățătura lui tanti Lenuța White. Cum adică ce a spus YHWH că este Lege Veșnică a fost abolit pe cruce???
    Te înșeli amarnic Torah (legea) e tot ce a poruncit Yahweh, și nu-i abolit nimic Mat 5 v 17-19. Da e drept preoția Aronică și slujba Aronică a fost temporal Înlocuită...din pricina preoției lui Melhisedec.Dar asta nu are nimic a face cu Sărbătorile care au fost Poruncite pentru VEȘNICIE.(lev 23 ) Cam cît de lungă e pentru tine Veșnicia ?...Pentru mine e un timp LUUUUng ,ne determinat de lung Dacă pentru tine Veșnicia e de la Moise la cruce ...Mergi înainte cu tanti Lenuța ....sau Pocăeștete că ești aiurea cu totul..scuză-mă

    RăspundețiȘtergere
  17. Exact, sarbatorile nu au fost abolite,cum cred in general multi oameni.
    Majoritatea denominatiunilor numite crestine au baze doctrinare si se considera salvati prin prisma proprilor baze,
    fara sarbatorile mentionate in scripturi care sunt vesnice!
    Sa fie aceasta adevarata credinta?
    Am citit si eu in Tora-Cuvantul,ca o credinta fara fapte este moarta,asa este?
    Sa vedem ce scrie in Efeseni cap2.
    Dar vom intelege acest capitol daca il vom citii cu ochi evreesti nu cu ochi de romani.
    De ce cu ochi de evreu?
    Pentru ca sa vedem cum vede un evreu credincios in haMashiah si nu ca un roman indoctrinat.
    Efeseni 2,vers.3 si 4 si....Ezechel cap 37...primele 5 versete,la acest lucru face referire,cea ce este mentionat la Efeseni,anume ca ...printre care eram si noi neascultatori de Tora ,care este invatatura poporului Lui , nu ?
    Intrebare,care popor si care este numele poporului?
    Daca sarbatorile mentionate in Tora au fost abolite la Golgota,ce rost mai au profetiile ...nu cumva si profetiile au fost abolite,atunci?
    Dar cine are dreptul de a pune o astfel de baza?
    Sarbatorile poporului Iudeu nu sunt un jug greu sau strain, cum crede multimea,nicidecum!
    Pentru ca in profetii sunt mentionate si Shabatele -Sarbatorile Lui Yahveh care sunt vesnice...dar din pacate ,cel ce sta rau este crestianismul,care considera ca acestea au fost abolite.
    Intelegerea este eronata.
    Si cat de simpla este proba: Moise =Legea iar Profetia =Marturia despre Lege,adica despre Moise care era un mare Proroc!
    Prin urmare, iudeii au asteptat un proroc ca si Moise!
    Yahshuah haMashiah a fost un proroc ca si Moise.
    Daca nimeni nu mai crede in profetiile biblice , cum de Shaul a spus clar :,,Eu cred tot ce este scris in Lege si in profeti''?
    Mai mult decat atat, a calcat cu siguranta pe urmele Mantuitorului.
    Sa vedem ce scrie in Efeseni....
    Si anume: vers 3. Între ei eram şi noi toţi odinioară, când trăiam în poftele firii noastre pământeşti, când făceam voile firii pământeşti şi ale gândurilor noastre, şi eram din fire copii ai mâniei, ca şi ceilalţi.
    4. Dar Elohim, care este bogat în îndurare, pentru dragostea cea mare cu care ne-a iubit,
    5. măcar că eram morţi în greşelile noastre, ne-a adus la viaţă împreună cu haMashiah.
    Despre ce indurare este vorba in versetul 4?
    Rahamin = Indurare.
    Vorbeste clar in profetia lui Eremiah cap 31,nu vorbeste oricui ci lui Israel se potriveste cu cea ce este mentionat in Efeseni cap 2 si se potriveste pentru cel care asculta de Tora si intra in toate legamintele ( la plural).
    Aici, pe mine ma intereseaza de ce legaminte si nu legamant...cine ma poate ajuta?
    La ce se refera Shaul atat in :Romani 9:4 cat si in Efeseni 2:12 ?Cand spune legamintele?

    Aici sunt doua grupuri Israel si cei pierduti,dar care au acces prin sangele lui Yahshuah haMashiah.

    RăspundețiȘtergere
  18. În Adevvăr YHWH a încheiat cu Omul mai multe Legăminte, legăminte care prin însăși natura lor au fost pecetluite cu sînge. În scripturi Putem găsi vreo 20 de legăminte ...atîtea am găsit eu. Toate aceste Legăminte în care YHWH și-a făcut remarcat voința, Toate Legămintele au fost compresate într-un
    Mare Legămînt numit ...Legămîntul cel Veșnic. evr .13 v 20.
    La fel după cum toate poruncile lui YHWH ( după unii 613) Au fost compresate în o singură Poruncă, Porunca lui YHWH.Marcu 7 v 9. ( Torah) Deci Legămîntul cel Veșnic este Legămîntul în Sîngele lui Yașua(mat 26 v 28 Script Adev.)

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc frumos pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  20. As mai putea complecta cu Efesenicap 2 vers 8si9.
    Căci prin har aţi fost mântuiţi, prin credinţă. Şi aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Yahveh.
    Si aici multi oameni au inteles cam asa:Vedeti!
    Nu mai trebuie sa facem nici o fapta prin credinta,totul este prin har!
    Vers 9.Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.
    Nimeni.... ( prin ochi de romani)...nu?
    Shaul a spus asa,in:2 Corinteni 10:18 Pentru că nu cine se laudă singur, va fi primit, ci acela pe care Yahveh îl laudă.
    Iar in:1 Corinteni 5:6 Nu vă lăudaţi bine. Nu ştiţi că puţin aluat dospeşte toată plămădeala?
    Si in :2 Corinteni 10:17 Ci, "oricine se laudă, să se laude în Yahveh."
    Deci,daca se lauda cineva sa se laude in Cel Vesnic Sfant si Adevarat!
    Versetul 10 din Efeseni ...Caci noi suntem lucrarea Lui si am fost ziditi in Yahshuah pe faptele bune ,pe care le-a pregatit Yahveh mai dinante ca sa umblam in ele.
    Intrebare.
    Care sunt aceste fapte bune ,pregatite mai dinainte ,ca sa umblam in ele?
    Cu siguranta ,faptele bune in conformitate cu Tora,nu ?
    Aceste versete au adus milioane de oameni in eroare pentru ca nu au fost intelese corect.
    Poruncile sunt lucrarile pregatite!
    Trebuie sa facem fapte.
    Care sant lucrarile?
    Le gasim in Tora-deci,inainte sa ne fi nascut ,aceste lucrari erau deja facute.
    Cine doreste poate da o explicatie cu privire la aceste lucrari.
    Astept si multumesc pentru aceasta.
    Mai departe,versetul 13 din efeseni cap 2: Dar acum, în Mashiah Yahshuah, voi, care odinioară eraţi depărtaţi, aţi fost apropiaţi prin sângele lui Mashiah.
    La ce se refera cuvantul departati?
    Daca citim in Daniel cap 9 cu verestul 7,descoperim raspunsul:Tu, Yahveh, eşti drept, iar nouă ni se cuvine astăzi să ni se umple faţa de ruşine, nouă tuturor oamenilor lui Iuda, locuitorilor Ierushalymului şi întregului Israel, fie ei aproape, fie departe, în toate ţările în care i-ai izgonit, din pricina fărădelegilor de care s-au făcut vinovaţi faţă de Tine!
    Acesta este?
    Cei de departe = casa lui Israel,cele 10 semintii (triburi)pierdute.
    Putem face parte din aceasta casa?
    Care este nadejdea noastra?
    A sosit nadejdea?
    Daca avem nadejde,asta inseamna, ca facem parte din aceasta casa a lui Israel-nu mai suntem morti,traim!
    Pentru ca in Efeseni cap2 vers 13,14 si 15 scrie:13. Dar acum, în Mashiah Yahshuah, voi, care odinioară eraţi depărtaţi, aţi fost apropiaţi prin sângele lui Mashiah.
    14. Căci El este pacea noastră, care din doi a făcut unul, şi a surpat zidul de la mijloc care-i despărţea,
    15. şi, în trupul Lui, a înlăturat vrăjmăşia dintre ei, Legea poruncilor, în orânduirile ei, ca să facă pe cei doi să fie în El însuşi un singur om nou, făcând astfel pace;...
    Deci, raspunsul cu privire la departati l-am descoperit in Daniel,iar in priviinta ,,vrajmasia dintre ei Legea poruncilor...'' am inteles ca aici Legea nu se refera la Tora,care este invatatura vesnica.
    Atunci ,la ce se refera?
    Este vorba de poruncile rabinice adaugate de om.
    Iuda si Israel suntem un singur om.
    Psalmul133 vers.1,este un psalm scris de David: Iată, ce plăcut şi ce dulce este să locuiască fraţii împreună!
    Este clar ca ,pe timpul lui David cele doua case erau impreuna!
    Doua popoare care sunt unul-Ezechel cap 37.
    Efeseni cap 2 :16...si a impacat pe cei doi cu Yahveh,prin jertfa ,prin care a nimicit vrajmasia-totul este profetic...nu ?Voua celor ce erati departe,si pace celor ce erau aproape.
    Dupa cum,cunoastem deja Yahshuah a venit pentru oile pierdute ale casei lui Israel.
    Matei 15:24 Drept răspuns, El a zis: "Eu nu sunt trimis decât la oile pierdute ale casei lui Israel."
    Astept cu mare drag si corectari,eu doar invat si cercetez ca sa cunosc,cum sa raspund cand sunt intrebata,cu privire la credinta mea.
    Fiti binecuvantati!

    RăspundețiȘtergere
  21. Da! Lavy...esteadevărat și agreez cu tot ce ai spus aici .În adevăr este importantîn a cunoaște adevăratul sens al Scripturilor . În ceia ce privește lucrările ;aici e aici ..Lucrările nu sînt ceia ce cred penty-co și sîmbatari că-s lucrări ...ci ceia ce YAUE a hotărît să fie lucrări.
    9. unde părinţii voştri M-au ispitit şi M-au pus la încercare şi au văzut lucrările Mele patruzeci de ani! (evrei 3 v9)
    28. Ei I-au zis: „Ce să facem ca să săvîrşim lucrările lui יהוה?”
    29. יהושע haMașiya le-a răspuns: „Lucrarea pe care o cere יהוה este aceasta*: să-l credeţi în Acela pe care L-a trimis El.” (Ioan 6 v 28-29)
    sînt multe dovezi despre lucrări ...lucrări care cu adevărat trebue urmate ..dar Mămica lor curva cea mare creștinismul îi alăptează cu otrava lui ha Șatan.

    RăspundețiȘtergere
  22. Anonim9 iunie 2013, 01:23

    Binențeles că după calendarul tău corupt lunar ...Sarbatoarea poruncită cade pe a6 zi în fiecare an.Prietene 14 abbib nu e SARBATOARE...nu e sărbătoare.înțelegi Sarbatoarea poruncită este ziua 15 Abbib.exod 12 v14 .14 abbib este zi de pregătire a pesach-ului..probabil că nu ști prietene ce este pesach? ..Oricum pesach nu e ce spune lexiconul ,ci ce spune Scriptura
    Binențeles tradiționaliști au copiat pe evreii corupți (mesianici)și interpretează după tradiția moștenită.
    Legea dată de YHWH-YHVH este ceia ce citim în exod 12 v 1-21
    Ia aminte la asta e ce a poruncit YHWH . Pesach este Iedul sau melul junghiat în ziua de 14 abbib între cele două seri și fript la foc și mîncat după apusul zilei a 14 începutul zilei a 15 abbib cu verdețuri amare șă azime ..deci Miel-ied ,azime verdețuri amare asta e pesach nu ziua ..ziua nu este pesach e o nebunie să spui că ziua e pesach și că e poruncă să fie observată ..Pentru că nu se respectă Scripturile și se eaq în calcul filozofia umană de aceia sînt toți ca într-o nebunie .Fii luminii sînt cei ce urmează lumina isaia 51 v 4.
    Despre dialog ...îmi pare rău nu dialoghez cu luniști ..am mai spuso și o spun și acum ..am fost și eu temtat de această erezie ..dar slavă lui YHWH el ma păzit să nu cad pradă lunaticilor.
    Să fiu bun cu tine? ...pentru că cauți Adevărul ? ok! Caută-l căl vei găsi dacă-l vei căuta cu toată inima.Eu nu sînt bun ,bun e Yahweh...În adevăr n-am fost înțelept la început ...singurul înțelept este Yahweh...Așa prietene eu îți doresc așa cum spui să cauți că încă nu ai găsit Adevărul...Și dacă ești în planul Creatorului el îți va vace cunoscut Adevărul


    Acesta este mesajul tau de anonim si ma mira pentru ca faci atita caz de cunostintele tale.
    printre altele afirmi ca: iedul s-au mielul se prgateste in ziua de 14 si se consuma dupa apusul soarelui, in ziua de 15 Abib.

    Observi cit de mult te contrazici!?
    Daca 15 Abib incepe la apusul soarelui de la finele zilei a 14-a, iar acesta zi de 15 este prima zi a Azimilor, cum sa fie mincat Pastele (ied s-au miel) in ziua de 15???
    Daca "seara" zilei a-15-a incepe la apusul soarelui de la sfirsitul lui 14, de ce "seara' lui 14 Abib nu incepe la apusul soarelui de dupa ziua de 13?

    Cum au mincat pentru prima data evreii mielul de Pesah?
    Cind l-au junghiat, cind l-au mincat, cind au pradat pe egipteni si cind au plecat din Ramses?

    Scriptura Adevarului.
    Numeri 33:3 Au pornit din Ramses in luna intiia, in ziua a 15 a lunii intiia. A doua zi dupa Pasti, copii lui Israel au iesit gata de lupta in fata tuturor egiptenilor.

    Apoi scumpul meu, daca acesta traducere stabileste ca 15 Abib este a doua zi de Pasti (acest cuvint asa este redat in scris in traducerea pe care o trimbitezi), inseamna ca ziua intiia este 14 Abib, iar tot acesta traducere spune ca Pastile se maninca pe teritoriul zilei de 14 si nu pe 15.

    Apoi, iesirea (mai bine zis plecarea din ramses) a coincis cu apusul soarelui de dupa ziua de 14 si inceputul zilei de 15. Deut. 16:6..... , acolo sa junghii Pastile, inspre apusul soarelui pe vremea cind te pregateai sa iesi/pleci din Egipt.

    O analiza temeinica a acestei afirmatii, nu te lasa indiferent.
    Vremea cind evreii se pregatea sa iasa din Egipt, a fost o perioada care a inceput cu prima plaga si nu un ceas.

    RăspundețiȘtergere
  23. Mă contrazic zici?? După tine cuvîntul PÎNĂ în ziua a 14 a inseamnă ziua a 13a ? Dacă-ți spune cineva numără de la 1(Unu) PÎNĂ la 3 (trei) ! Tu numeri numai pînă la 2 și nu mai incluzi pe 3?? Foarte deștept , n-am ce zice!
    Ysra-Yah (Yseael) A mîncat Pesach după apusul zilei a 14a . În timpul aceleași nopți deci începutul zilei a 15 (Poruncit să fie Sarbatoarea Azimilor - Începutul) YHWH a trecut peste casele Ysraeliților și a nimicit pe întîii nascuți ai egiptenilor ( YHWH a făcut lucru acesta într-o clipă - Căci EL zice și se face poruncește și ce poruncește ea ființă) în aceiași noapte Ysraeliți au (Jefuit) pe Egipteni și dimineața la revarsatul zorilor au început să iese din Egipt
    deci era ziua a 15a . Că ceia ce spune Scriptura Adevărului nu se potrivește cu doctrina lunistă e alceva ...Mai cercetează fără a căuta dovezi să sprijinească lunismul ...ci Adevărul

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Atunci si cei ce se tem de Yahweh au vorbit adesea unul cu altul; Yahweh a luat aminte la lucrul acesta si a ascultat; si o carte de aducere aminte a fost scrisa inaintea Lui, pentru cei ce se tem de Yahweh si cinstesc Numele Lui.(Maleahi 3)